Sidor

torsdag 21 april 2011

En bild

Grah, tankar, känslor, frånvarande, långt bort

Men ändå så nära, så flödande

Jag kan göra vad jag vill

Men gör ingenting

Och allt jag kan tänka på

Är ordet ”Waoam!”

För att det är ditt

För att jag

VILL

HA

DIG

Men aldrig kommer få dig

Och det gör inte så ont som man skulle kunna tro

Även om jag verkligen börjar tröttna på det här med att förälska mig

I folk jag inte känner

Egentligen

Och sedan inte har en chans

Utan går omkring i ett freaking halvår

(Fast det måste väl vara mer nu?)

Och bara längtar

Och spelar bort varje välkommet tillfälle

På ett eller annat sätt

(Jag har aldrig haft tunghäfta så förut

Som på tunnelbanan)

För visst älskar jag dig

Eller hur var det nu?

Nej just ja

Du är en bild

Bara en bild

Och jag har inget sätt att verkligen veta

Hur sann den bilden är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar