Sidor

torsdag 21 april 2011

Den stora betydelsen

Kärlek, kärlek, oh underbara kärlek

Vad gör jag inte för att känna dig?

För att beröra dina kronblad, dina taggar

Som du, vad du än är, alltid visar samtidigt


Jag söker, söker i allt jag gör

Nya världar, nya varelser, nya känslor

Jag söker medvetet smärtan i ett blödande hjärta

För blodet är allt liv vi någonsin får

Och känslan när det brinner, forsar, går oss åt huvudet

Är det stora äventyret, det enda som någonsin har en betydelse för mig, för oss

För ett kallt och meningslöst universum, där bara våra medvetanden, våra tankar, våra eldar

Ger oss väggarna, murarna, pansarskalet

Mot alltets hjärtlösa tomhet.


Så kärlek, kärlek, oh underbara kärlek

Vad gör jag inte för att känna dig?

Du som med dina kronblad, dina taggar

För en sekund ger mig bilden av betydelse

I den totala betydelselösheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar